Nu aveti produse in cos

Semintele de chia - un super-aliment!Semintele de chia - un super-aliment!

Semintele de chia - un super-aliment!

Semintele de chia - un super-aliment!

Semintele de chia sunt o sursa bogata de acizi grasi Omega3, aminoacizi si antioxidanti.

Arata asemanator cu semintele de mac, de culoare alba sau neagra. Cele mai recente studii au demonstrat ca nu exista nici o diferenta nutritionala intre cele doua sortimente.



 

Proprietati:



Semintele de chia sunt foarte bogate in acizi grasi omega 3, mult mai mult decat semintele de in. Sunt atat de bogate in antioxidanti incat nu se deterioreaza si pot fi pastrate pentru perioade mai lungi de timp fara a deveni rancede. Daca semintele de in necesita a fi sparte inainte de a fi consumate pentru a fi digerate mai usor, semintele de chia nu necesita acest lucru pentru ca se digera foarte usor.

 

Au un procent ridicat de fibra, calciu, fosfor, magneziu, mangan, fier, zinc.

 

Daca o sa puneti o lingurita de seminte de chia intr-un pahar cu 30 ml apa veti obtine un gel. Cercetatorii afirma ca aceasta reactie are loc si in stomac, incetinind procesul prin care enzimele digestive descompun carbohidratii in zahar simplu.

 

Semintele de chia contin mai multe proteina decât cerealele si, spre deosebire de acestea, este o proteinã completã, ceea ce înseamnã cã aminoacizii esentiali se gãsesc într-un raport echilibrat.

 

Nu au nici o aroma ci capata gustul pe care doriti in functie de celelalte ingrediente ale produsului in care-l incorporati.

  

Sunt foarte bune pentru diabetici, atat prin indicele glicemic mic, cat si prin faptul ca imprima o digestie lenta.

 

Semintele de chia sunt bune si pentru cei care fac sport. Inainte de antrenament sau competitie sportiva in care aveti nevoie sa fiti hidratat, beti seminte de chia inmuiate in apa pentru ca hidrateaza bine organismul.

 

Prin continutul de Omega3 ajuta la scaderea colesterolului.

 

Incorporat in preparate va ofera pe langa nutrimentele mai sus enumerate stare de satietate, care dureaza datorita faptului ca se digera lent.



Semintele de chia pot folosite in: musli, salate, retete de torturi, prajituri si clatite, supe, sosuri, smoothie-uri.





Curiozitate:

Cercetatorii au aratat ca puii hraniti cu seminte de chia au facut oua cu omega 3 si chiar si carnea lor avea un procent de omega 3.

 

Articol urmator:

“Orez interzis”, “Orezul longevitatii” sau mai simplu: Miraculosul orez negru

Articol anterior:

Beneficiile uleiului de canepa

Spune-ti parerea!


  • Email-ul tau nu va fi publicat



Transport gratuit - Bucuresti pentru comenzi mai mari de 100lei - Provincie pentru comenzi mai mari de 200lei